СЕНСОРНІ КІМНАТИ


Панель Зоряне небо TIA-SPORT
65-sm-1043
14 025 ₴
Світлова стіна-штора TIA-SPORT
65-sm-0592
22 275 ₴
Світловий міхур TIA-SPORT
65-sm-0582
798 ₴
Сенсорна доріжка Пішохід TIA-SPOR
65-sm-0516
2000 мм 400 мм
3 605 ₴
Соляна лампа Зірка TIA-SPORT
65-sm-0577
1 437 ₴
Лава-лампа АЛЬВА
52298
скло 300 мм
1 500 ₴
Дзеркальна сфера з мотором АЛЬВА
52295
пластик 200 мм
5 250 ₴
Показано від 1 до 50 з 73 (всього сторінок: 2)
СЕНСОРНІ КІМНАТИ

Більш ніж 40 років тому в Голландії зародилася ідея стимулювання систем сприйняття в штучно створеному середовищі. Спочатку вона розроблялася для дітей з низькою мотивацією до навчання. Поняття "сенсорна кімната" вперше ввела Марія Монтессорі – італійський педагог, доктор і вчена. В її розумінні, це приміщення з великою кількістю навчального матеріалу для дітей. У медицині, навчальному процесі і реабілітації хворих – такі приміщення мають попит та показують хороший результат.

 

Що таке сенсорна кімната?

Сенсорна кімната – це спеціально організоване середовище, оснащене обладнанням для стимуляції систем сприйняття: нюхової, тактильної, слухової, зорової, смакової та вестибулярної. Як стимулятор на органи чуття використовують звуки, світло і колір, запахи, масажні поверхні.

Застосування стимуляторів сенсорних систем допомагає розвивати їх функції:

·         Стимуляція зорового апарату – допомагає структурам очей швидше адаптуватися до кольорів, освітлення різної інтенсивності.

·         Стимуляція слуху – допомагає розрізняти звуки різної тональності.

·         Стимуляція тактильних відчуттів – збагачує досвід, робить індивідуальну "картину світу" дитини багатшими.

·         Стимуляція вестибулярного апарату – тренує швидкість реакції, відчуття себе в просторі, рівновагу.

 

Чим корисна сенсорна кімната?

Психічний, емоційний та інтелектуальний розвиток дітей залежить від сенсорного розвитку. Людина реагує на те, що відбувається всередині організму і довкілля органами почуттів. Вони відправляють нервові сигнали в центральну нервову систему (ЦНС), а її функції регулює головний мозок. Чим більше різних сигналів від органів почуттів отримує ЦНС, тим більше створюється нейронних зв'язків, а отже, розвивається мозок дитини.

Завдяки процедурам стимуляції різних сенсорних систем, ми можемо домогтися таких ефектів:

·         Розслаблення – зняття м'язового та емоційного напруження.

·         Стимуляція сенсорного сприйняття і рухової активності.

·         Розвиток концентрації і управління увагою.

·         Підвищення позитивних емоцій шляхом стимулювання психічної і пізнавальної активності.

·         Розвиток правої півкулі головного мозку, а значить – творчих здібностей, уяви, інтуїції.

·         Корекція і відновлення зорово-моторної координації.

·         Корекція та відновлення рецепторної чутливості.

·         Корекція психічних станів – зниження агресії та тривожності.

·         Профілактика розумової і фізичної перевтоми.

 

Де застосовується сенсорна кімната?

Кімнати психоемоційного розвантаження застосовуються в різних дитячих установах. Вони стимулюють активність дітей з низькою мотивацією до навчання, аутичними або психомоторними розладами і розслаблюють діток з підвищеною агресією, тривожними розладами, гіперактивністю.

 

Для садочка

У дитячих садках кімнати призначені для розвитку дітей, формування "картини світу". Заняття проходять в ігровій формі, чергуючи активну стимуляцію з розслабленням. Сенсорні кімнати в дитячих садочках облаштовані сухими басейнами з різнокольоровими кульками, повітряно-бульбашковими колонами, інтерактивними панелями з сенсорними датчиками, м'якими пазлами, конструкторами, звуковим обладнанням, безкаркасними меблями.

 

Для школи і школи-інтернату

У школах та інтернатах організовують спеціальні ігрові кімнати, облаштовані м'якими меблями, розвиваючими іграми, проекторами, музичною системою, іншими навчальними пристроями. Заняття націлені на те, щоб діти розслаблялися після навчального процесу, не втрачали мотивацію до навчання.

 

Для лікарень

Для лікарень приміщення сенсомоторної стимуляції організовують з метою реабілітації дітей при захворюваннях опорно-рухового апарату, психологічних розладів. Вони оснащені ортопедичними меблями, сухими басейнами, сенсорними панелями, масажними тренажерами.

 

Для кабінету психолога

У кабінетах психолога організовують пасивні, релаксаційні кімнати. У них дитина може відчути себе в безпеці, упорядкувати емоційний фон. Вони ефективні для розвитку сенсорного сприйняття дітей з аутичними розладами.

 

Обладнання для сенсорних кімнат

Для сенсорних кімнат необхідно виділити окреме приміщення. Можна його розбити на декілька зон, призначених для стимуляції різних сенсорних систем або зон, в якій переважатиме конкретна активність.

Устаткування можна розділити на декілька груп:

·         Оптичне – світлові панелі, системи прожекторів, дзеркала і дзеркальні кулі, фіброоптичні вироби, світлодіодні стрічки.

·         Музичне – підійде музичний центр або звичайні стерео колонки.

·         Ароматичне – аромалампи, аромасвічки, підвіски з сухими травами, ароматизатори повітря, соляні лампи.

·         М'яке ігрове – пуфи, подушки, м'які конструктори, тунелі.

·         Сухі басейни – бувають різного розміру і форми. Стандартний варіант – басейн, наповнений м'якими кульками, складний – з віброрежимом або музичним супроводом.

·         Повітряно-бульбашкове – трубки або колони, що змінюють свій колір.

·         Тактильне – сенсорні панелі, масажні килимки, замки, барабани з кульками і інші предмети, які можна крутити, відкривати-закривати, пересувати.

·         Розвиваюче – модулі для малювання піском, мольберти, звукові, музичні і дзеркальні панелі.

·         Для вестибулярного апарату – балансувальні диски, балансувальні дошки на роликах або з лабіринтом, гойдалки.

·         Реабілітаційне – для дітей з проблемами опорно-рухового апарату – ортопедичні крісла, столи, масажери.